‘Een beetje Berlijn in Amsterdam’

Redactie Nieuws

Gisteren hebben de Berlijnse audiospecialisten van Teufel en Raumfeld de deuren van hun gezamenlijke brandstore op de Van Baerlestraat in Amsterdam geopend, net op de hoek van de P.C. Hooftstraat. Samen zijn dit wellicht de bekendste winkelstraten van Nederland. Het is de eerste brandstore die de Berlin Acoustics Group buiten thuisland Duitsland opent. De enige andere winkel is de gezamenlijke flagshipstore van Teufel en Raumfeld op de Budapesterstraße in Berlijn.

Sinds de jaren negentig is luidsprekermerk Teufel alleen online te koop; het multiroom streamingmerk Raumfeld werd vijf jaar geleden aan het portfolio toegevoegd en is ook alleen via de webshop te verkrijgen. Met de opening van de Berlijnse flagshipstore in april 2014 is een eerste vertaalslag naar de fysieke winkelvloer gemaakt. Anderhalf jaar later en een kleine vijf jaar na de launch van de Nederlandstalige webshop www.teufelaudio.nl, is de tijd rijp voor een brandstore van beide merken in hartje Amsterdam.

Online en offline_MG_6878_WEB
Edgar van Velzen, CEO van de Berlin Acoustics Group: “Online aanwezigheid en online verkoop houden altijd onze focus, maar we willen ook via ‘de winkelvloer’ klanten aan Teufel en Raumfeld binden. We hadden geen betere locatie kunnen vinden voor onze brandstore dan de Van Baerlestraat. Op iedere vierkante meter ademt de Amsterdamse brandstore 100% audiobeleving. En dat is goed voor de branding van onze twee merken. Maar de winkel is ook belangrijk voor de directe feedback. Met hun suggesties kunnen we direct aan de slag. Dat hebben we ook positief ervaren in onze flagshipstore in Berlijn. Het past dus juist heel goed bij ons als e-commercebedrijf. Deze omni-channel set-up heeft een versterkend en aanvullend effect.”

Internationale expansie_MG_6759_WEB
Met de opening van de Amsterdamse vestiging zet de Berlin Acoustics Group een volgende stap in de richting van een wereldwijde expansie. Amsterdam is een logische keuze, omdat na de Duitstalige markt de Nederlandse markt een hele belangrijke bijdrage levert aan de totale omzet van de Berlin Acoustics Group. Van Velzen voegt hier aan toe: “De Nederlandse markt is een betrouwbare graadmeter. De ervaringen die we hier verzamelen, zijn voor de geplande brandstores elders uitermate waardevol.”

Teufel, www.teufelaudio.nl

 

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Check Also
Wokken thuis
Voor de promotie van het wokken thuis hebben wij een dvd-presentatie gemaakt met de titel ...